'Foodtruck' trend terkini usahawan Malaysia

Ab Rahman, Siti Maziah and Setapa, Mariam (2022) 'Foodtruck' trend terkini usahawan Malaysia. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Trend perniagaan foodtruck Malaysia ini diadaptasi daripada negara-negara maju seperti USA, UK dan Canada. Di sana, perniagaan berasaskan foodtruck ini mendapat sambutan menggalakkan. Mereka mempunyai komuniti foodtruck yang berkumpul di suatu tempat yang luas serta ramai pelanggan. Di Malaysia, perniagaan foodtruck sudah mula mengikut jejak langkah negara-negara maju ini apabila komuniti foodtruck telah berjaya dalam beberapa siri program yang dijalankan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ab Rahman, Siti Maziah
maziah650@uitm.edu.my
Setapa, Mariam
maria135@uitm.edu.my
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Perniagaan foodtruck, Komuniti foodtruck
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121529
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121529.pdf] Text
121529.pdf

Download (1MB)

ID Number

121529

Indexing

Statistic

Statistic details