Sikap penentu kejayaan perniagaan

Nayan, Surina and Nayan, Suhaimi (2022) Sikap penentu kejayaan perniagaan. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Ini merupakan perbualan antara pelanggan di sebuah gerai capati bersama pekerja di kaunter bayaran.Dari perbualan ini, dapat disimpulkan bahawa betapa sukarnya mereka menerima teguran. Teguran yang diberi bukanlah untuk memalukan, menghina atau menjatuhkan perniagaan, tetapi sebagai cadangan penambahbaikan perkhidmatan perniagaan. Menerusi penelitian penulis, ada segelintir peniaga Melayu dan juga pekerja Melayu yang amat sukar menerima teguran yang membina. Tetapi, sahabat kita dari bangsa lain selalunya akan menerima teguran kita dengan muka manis dan berbudi bahasa walaupun mungkin kadang-kadang ada dari mereka yang merasa kurang senang dengan teguran kita.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Nayan, Surina
surinana@uitm.edu.my
Nayan, Suhaimi
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Penambahbaikan perkhidmatan perniagaan, Teguran
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121474
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121474.pdf] Text
121474.pdf

Download (802kB)

ID Number

121474

Indexing

Statistic

Statistic details