Nayan, Surina and Nayan, Suhaimi
(2022)
Sikap penentu kejayaan perniagaan.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Ini merupakan perbualan antara pelanggan di sebuah gerai capati bersama pekerja di kaunter bayaran.Dari perbualan ini, dapat disimpulkan bahawa betapa sukarnya mereka menerima teguran. Teguran yang diberi bukanlah untuk memalukan, menghina atau menjatuhkan perniagaan, tetapi sebagai cadangan penambahbaikan perkhidmatan perniagaan. Menerusi penelitian penulis, ada segelintir peniaga Melayu dan juga pekerja Melayu yang amat sukar menerima teguran yang membina. Tetapi, sahabat kita dari bangsa lain selalunya akan menerima teguran kita dengan muka manis dan berbudi bahasa walaupun mungkin kadang-kadang ada dari mereka yang merasa kurang senang dengan teguran kita.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Nayan, Surina surinana@uitm.edu.my Nayan, Suhaimi UNSPECIFIED |
| Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Chief Editor Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati nikfa738@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Penambahbaikan perkhidmatan perniagaan, Teguran |
| Date: | 2022 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121474 |
