Wahai bangsaku.. “moh jadi usahawan”

Abd Rahman, Muhammad Zahran and Muhamed @ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan (2022) Wahai bangsaku.. “moh jadi usahawan”. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Bilangan usahawan dan sumbangan mereka kepada pendapatan negara menjadi faktor penentu kepada cita-cita negara untuk mencapai status negara maju pada 2025. Pelbagai usaha, perancangan dan inisiatif telah diambil pelbagai pihak bagi menjayakan agenda untuk melahirkan usahawan dan menjadikan keusahawanan sebagai kerjaya di masa hadapan. Kementerian Pengajian Tinggi telah melancarkan Pelan Tindakan Keusahawanan Institusi Pendidikan Tinggi (PTK IPT) 2021-2025 dan Panduan Pendidikan Keusahawanan Bersepadu IPT atau MOHE Guide to Entrepreneurship Integrated Education (EIE) bagi mendukung kelestarian agenda keusahawanan di Institusi Pendidikan Tinggi (IPT) serta mampu melahirkan lebih ramai usahawan dalam kalangan pelajar dan graduan IPT. Namun begitu, bagi memastikan mereka yang menceburi bidang ini mampu untuk kekal releven dan berdaya saing dalam jangka masa panjang, persediaan untuk menceburi bidang keusahawanan adalah sangat penting.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Abd Rahman, Muhammad Zahran
zahran600@uitm.edu.my
Muhamed @ Che Harun, Mohd Faizal Azrul Azwan
faizalazrul@uitm.edu.my
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Pelan Tindakan Keusahawanan Institusi Pendidikan Tinggi, Entrepreneurship Integrated Education (EIE)
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121358
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121358.pdf] Text
121358.pdf

Download (3MB)

ID Number

121358

Indexing

Statistic

Statistic details