Ali, Noor Malinjasari and Mohamed Nor, Raslina and Mokhlas, Hasmi
(2022)
Strategi penyesuaian produk pelanggan dalam sektor pembuatan.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Usahawan dan perniagaan umpama lagu dan irama yang tidak dapat dipisahkan. Perniagaan pula biasanya meliputi pelbagai fungsi seperti pemasaran, pentadbiran, kewangan dan pengurusan operasi. Pengurusan operasi merupakan bidang perniagaan yang berkait rapat dengan amalan perniagaan yang menekankan kepada kecekapan dalam organisasi. Ianya melibatkan aspek perancangan, pengorganisasian, pemantauan dan pengurusan sumber manusia, bahan mentah dan kewangan untuk meningkatkan pendapatan dan pengurangan kos pembuatan.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Ali, Noor Malinjasari noorm726@uitm.edu.my Mohamed Nor, Raslina raslina@uitm.edu.my Mokhlas, Hasmi UNSPECIFIED |
| Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Chief Editor Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati nikfa738@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Pengurusan operasi, Kecekapan organisasi |
| Date: | 2022 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121201 |
