Strategi penyesuaian produk pelanggan dalam sektor pembuatan

Ali, Noor Malinjasari and Mohamed Nor, Raslina and Mokhlas, Hasmi (2022) Strategi penyesuaian produk pelanggan dalam sektor pembuatan. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Usahawan dan perniagaan umpama lagu dan irama yang tidak dapat dipisahkan. Perniagaan pula biasanya meliputi pelbagai fungsi seperti pemasaran, pentadbiran, kewangan dan pengurusan operasi. Pengurusan operasi merupakan bidang perniagaan yang berkait rapat dengan amalan perniagaan yang menekankan kepada kecekapan dalam organisasi. Ianya melibatkan aspek perancangan, pengorganisasian, pemantauan dan pengurusan sumber manusia, bahan mentah dan kewangan untuk meningkatkan pendapatan dan pengurangan kos pembuatan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ali, Noor Malinjasari
noorm726@uitm.edu.my
Mohamed Nor, Raslina
raslina@uitm.edu.my
Mokhlas, Hasmi
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Pengurusan operasi, Kecekapan organisasi
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121201
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121201.pdf] Text
121201.pdf

Download (640kB)

ID Number

121201

Indexing

Statistic

Statistic details