Shaklee, perniagaan kalis pandemik

Wan Musa, Wan Mardiana and Misnan, Noorimah and Harun, Shahriah and Muda @ Yusof, Syafini (2022) Shaklee, perniagaan kalis pandemik. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Shaklee merupakan salah satu syarikat suplemen dan makanan kesihatan yang terkenal di Malaysia. Bagi usahawan Shaklee, pandemik Covid-19 merupakan peluang untuk mereka membina dan mengembangkan perniagaan. Ini kerana, sewaktu sesebuah wabak melanda, belum ada ubat dan vaksin yang ampuh ditemukan. Sementara vaksin dan ubat dicipta dan dilakukan beberapa ujian klinikal, alternatif yang ada ialah vitamin dan suplemen. Situasi ketiadaan ubat dan vaksin berkaitan telah menimbulkan rasa panik di kalangan orang ramai dan ini merupakan peluang keemasan bagi usahawan Shaklee untuk memasarkan Vitamin C dengan pelepasan berperingkat (sustained release vitamin c) secara besar-besaran.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Wan Musa, Wan Mardiana
wanmardiana@uitm.edu.my
Misnan, Noorimah
UNSPECIFIED
Harun, Shahriah
UNSPECIFIED
Muda @ Yusof, Syafini
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Syarikat suplemen, Makanan kesihatan
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121163
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121163.pdf] Text
121163.pdf

Download (641kB)

ID Number

121163

Indexing

Statistic

Statistic details