House of Popiah: satu kejayaan alumni UiTM

Abu Hassan, Azri and Mat Kassim, Khairul Anwar and Mohd Sani, Mohd Izwan Daini and Ahmad, Asrul Hafiz Huliman Hami (2022) House of Popiah: satu kejayaan alumni UiTM. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Popiah merupakan makanan kuih yang sering di gemari terutamanya masyarakat di Malaysia. Di Shah Alam, terdapat sebuah gerai menjual popiah yang cukup popular dan laris jualan iaitu House of Popiah. Pemilik syarikat House of Popiah ini merupakan alumni Universiti Teknologi MARA (UiTM) dalam jurusan Diploma Pengurusan Perniagaan pada tahun 2008 di UiTM, Melaka. Rosizwan Arifin (34 tahun) telah menceburi dalam bidang perniagaan popiah ini hampir 10 tahun selepas tamatnya pengajian beliau. Ramai pelanggan beliau tertanya-tanya bagaimana Rosizwan Arifin dapat idea nama House of Popiah, beliau dapat ketika pendaftaran nama syarikat dan juga nama tersebut sesuai dengan lokasi premis perniagaan komersial terutamanya di pasaraya Giant, Seksyen 13 Shah Alam.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Abu Hassan, Azri
azri2678@uitm.edu.my
Mat Kassim, Khairul Anwar
UNSPECIFIED
Mohd Sani, Mohd Izwan Daini
UNSPECIFIED
Ahmad, Asrul Hafiz Huliman Hami
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: House of Popiah, Pandemik Covid-19
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121141
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121141.pdf] Text
121141.pdf

Download (1MB)

ID Number

121141

Indexing

Statistic

Statistic details