Ali, Noor Malinjasari and Mohamed Nor, Raslina and Mokhlas, Hasmi
(2022)
Rantaian bekalan dan nilai kepada pelanggan.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Dalam dunia keusahawanan, konsep pengurusan rantaian bekalan sangat penting dalam persekitaran perniagaan hari ini. Pengurusan rantaian bekalan yang berkesan mampu membantu syarikat dalam proses pembangunan produk dengan melantik pihak ketiga untuk menguruskan kemudahan logistik dan pengangkutan untuk memberikan nilai yang optimum kepada pelanggan dan sebagai salah satu teknik meningkatkan nilai kepada pelanggan. Adalah penting untuk mewujudkan persekitaran yang harmoni antara pengeluar dan pelanggan dengan memberikan respons yang cepat terhadap pelanggan melalui penyelarasan antara penyedia perkhidmatan dan pengedar. Kecekapan syarikat dalam mengendalikan perniagaan akan menyumbang kepada kepuasan pelanggan dan kejayaan syarikat.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Ali, Noor Malinjasari noorm726@uitm.edu.my Mohamed Nor, Raslina UNSPECIFIED Mokhlas, Hasmi UNSPECIFIED |
| Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Chief Editor Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati nikfa738@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Pengurusan rantaian bekalan, Kemudahan logistik, Pengangkutan |
| Date: | 2022 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121105 |
