Rantaian bekalan dan nilai kepada pelanggan

Ali, Noor Malinjasari and Mohamed Nor, Raslina and Mokhlas, Hasmi (2022) Rantaian bekalan dan nilai kepada pelanggan. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Dalam dunia keusahawanan, konsep pengurusan rantaian bekalan sangat penting dalam persekitaran perniagaan hari ini. Pengurusan rantaian bekalan yang berkesan mampu membantu syarikat dalam proses pembangunan produk dengan melantik pihak ketiga untuk menguruskan kemudahan logistik dan pengangkutan untuk memberikan nilai yang optimum kepada pelanggan dan sebagai salah satu teknik meningkatkan nilai kepada pelanggan. Adalah penting untuk mewujudkan persekitaran yang harmoni antara pengeluar dan pelanggan dengan memberikan respons yang cepat terhadap pelanggan melalui penyelarasan antara penyedia perkhidmatan dan pengedar. Kecekapan syarikat dalam mengendalikan perniagaan akan menyumbang kepada kepuasan pelanggan dan kejayaan syarikat.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Ali, Noor Malinjasari
noorm726@uitm.edu.my
Mohamed Nor, Raslina
UNSPECIFIED
Mokhlas, Hasmi
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Pengurusan rantaian bekalan, Kemudahan logistik, Pengangkutan
Date: 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/121105
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 121105.pdf] Text
121105.pdf

Download (603kB)

ID Number

121105

Indexing

Statistic

Statistic details