Strategi menjadi usahawan sosial

Awang Kader, Mohd Aidil Riduan and Mustapha, Musramaini (2021) Strategi menjadi usahawan sosial. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Keusahawanan sosial di Malaysia masih baru dan belum diketahui umum secara meluas. Konsep usahawan sosial berpaksikan serampang dua mata iaitu tidak hanya berorientasikan keuntungan semata-mata tetapi juga untuk mencapai impak sosial yang positif demi kesejahteraan masyarakat. Walaupun masih baru di Malaysia, keusahawanan sosial dilihat dapat meningkatkan pendapatan terutamanya bagi golongan B40. Usahawan sosial secara umumnya mempunyai ciri-ciri usahawan yang sama dengan usahawan lain seperti kreatif, inovatif, sanggup menghadapi risiko dan sebagainya.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Awang Kader, Mohd Aidil Riduan
aidilriduan@uitm.edu.my
Mustapha, Musramaini
musra_08@uitm.edu.my
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Keusahawanan sosial, Impak sosial yang positif
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120935
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 120935.pdf] Text
120935.pdf

Download (1MB)

ID Number

120935

Indexing

Statistic

Statistic details