Strategi usahawan DIY

Wan Nawawi, Wan Nazriah and Ramli, Noorazlin (2021) Strategi usahawan DIY. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Semakin ramai rakyat Malaysia mula terpanggil untuk berniaga dengan adanya pelbagai platform secara atas talian yang memudahkan mereka untuk memasarkan produk yang dihasilkan. Produk kecantikan adalah pilihan utama bagi usahawan muda yang baru menggunakan produk buatan sendiri Do it Yourself (DIY) ataupun produk Homemade. Sebilangan besar yang menjual produk DIY atau homemade ini datangnya daripada mereka yang benar-benar organic lover iaitu mereka adalah pengguna tegar produk organik ini dan timbulnya idea mereka untuk berkongsi dengan orang ramai sebagai jualan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Wan Nawawi, Wan Nazriah
wanna035@uitm.edu.my
Ramli, Noorazlin
noora115@uitm.edu.my
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Do it Yourself (DIY), Produk kecantikan, Organic lover
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120796
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 120796.pdf] Text
120796.pdf

Download (1MB)

ID Number

120796

Indexing

Statistic

Statistic details