Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin and Bakar, Mohamad Albar and Mohd Amin, Juyati
(2021)
Model perniagaan yang unik.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Model Perniagaan merupakan konsep perniagaan yang diketengahkan oleh Peter Drucker di dalam Harvard Business Review yang membawa maksud “They are about identifying customers and competitors, their values and behavior. They are about a company’s strengths and weaknesses.” Ringkasnya, Model Perniagaan merujuk kepada perancangan sesebuah perniagaan untuk mendapatkan untung dengan menawarkan produk dan perkhidmatan kepada sasaran pengguna mereka. Artikel ini mengetengahkan tiga jenis perniagaan yang unik dan disasarkan kepada ‘target market’ mereka iaitu golongan yang kesunyian.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin UNSPECIFIED Bakar, Mohamad Albar UNSPECIFIED Mohd Amin, Juyati UNSPECIFIED |
| Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Chief Editor Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati nikfa738@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Peter Drucker, Perancangan sesebuah perniagaan |
| Date: | 2021 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120780 |
