Model perniagaan yang unik

Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin and Bakar, Mohamad Albar and Mohd Amin, Juyati (2021) Model perniagaan yang unik. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Model Perniagaan merupakan konsep perniagaan yang diketengahkan oleh Peter Drucker di dalam Harvard Business Review yang membawa maksud “They are about identifying customers and competitors, their values and behavior. They are about a company’s strengths and weaknesses.” Ringkasnya, Model Perniagaan merujuk kepada perancangan sesebuah perniagaan untuk mendapatkan untung dengan menawarkan produk dan perkhidmatan kepada sasaran pengguna mereka. Artikel ini mengetengahkan tiga jenis perniagaan yang unik dan disasarkan kepada ‘target market’ mereka iaitu golongan yang kesunyian.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Othman, Ahmad Marzuki Amiruddin
UNSPECIFIED
Bakar, Mohamad Albar
UNSPECIFIED
Mohd Amin, Juyati
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Chief Editor
Nik Jaafar, Nik Fazlin Hiryati
nikfa738@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Peter Drucker, Perancangan sesebuah perniagaan
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120780
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 120780.pdf] Text
120780.pdf

Download (2MB)

ID Number

120780

Indexing

Statistic

Statistic details