Kedudukan jenama di minda pelanggan

Zakaria, Zainuddin (2021) Kedudukan jenama di minda pelanggan. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Ramai usahawan mengetahui peri pentingnya sesuatu produk atau perkhidmatan mempunyai jenama yang menarik dan mudah diingati. Ramai usahawan dan organisasi di Malaysia sudah berjaya meletakkan jenama mereka senagai jenama yang popular di percayai ramai. Antara jenama yang telah bertapak lama di hati pelanggan ialah Mydin, Adabi, Perodua, Sendayu Tinggi, MayBank, Milo dan Maggi. Jenama-jenama ini telah menjadi nama yang cukup terkenal kerana jenama ini mewakili produk dan perkhidmatan yang mempunyai keistimewaan yang dicari dan dikehendaki oleh pelanggan.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Zakaria, Zainuddin
hzainudd@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Kedudukan Jenama (Brand Positioning), Keperibadian jenama (Brand Personality)
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120608
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 120608.pdf] Text
120608.pdf

Download (306kB)

ID Number

120608

Indexing

Statistic

Statistic details