Zakaria, Zainuddin
(2021)
Kedudukan jenama di minda pelanggan.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Ramai usahawan mengetahui peri pentingnya sesuatu produk atau perkhidmatan mempunyai jenama yang menarik dan mudah diingati. Ramai usahawan dan organisasi di Malaysia sudah berjaya meletakkan jenama mereka senagai jenama yang popular di percayai ramai. Antara jenama yang telah bertapak lama di hati pelanggan ialah Mydin, Adabi, Perodua, Sendayu Tinggi, MayBank, Milo dan Maggi. Jenama-jenama ini telah menjadi nama yang cukup terkenal kerana jenama ini mewakili produk dan perkhidmatan yang mempunyai keistimewaan yang dicari dan dikehendaki oleh pelanggan.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Zakaria, Zainuddin hzainudd@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Kedudukan Jenama (Brand Positioning), Keperibadian jenama (Brand Personality) |
| Date: | 2021 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120608 |
