Mohd Senin, Mohd Shukri
(2021)
2 prinsip perniagaan yang diamalkan oleh Nabi Muhammad SAW.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Nabi Muhammad SAW merupakan seorang ahli perniagaan dan usahawan yang berjaya. Baginda SAW telah berkecimpung di dalam arena pemiagaan dan keusahawanan selama lebih kurang 25 tahun sebelum Baginda SAW menerima wahyu daripada Allah SWT dan selama itulah Baginda SAW sentiasa mengecapi kejayaan di dalam pemiagaan yang dijalankan. Nabi Muhammad SAW telah memberikan teladan dan ilmu-ilmu berkaitan selok belok perniagaan yang lengkap Baginda SAW telah mewariskan kesemua khazanah keilmuan termasuklah ilmu berkaitan perniagaan di dalam al-Quran dan al-Hadis. Dua sumber inilah sebagai garis panduan perniagaan yang menjadi asbab kepada perolehan keberkatan di dunia dan juga akhirat.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Mohd Senin, Mohd Shukri shukrisenin@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Nabi Muhammad SAW, Ahli perniagaan dan usahawan |
| Date: | 2021 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120600 |
