New Breed Marketing Entrepreneur (NBME): platform perniagaan digital

Najid, Nurul Afzan and Abdul Rahman, Rozeleenda (2021) New Breed Marketing Entrepreneur (NBME): platform perniagaan digital. Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Berhasrat mengurangkan kebergantungan pelajar terhadap pekerjaan ‘makan gaji’ disamping mewujudkan bidang kerja kepada orang lain mendorong Lembaga Pemasaran Persekutuan (FAMA) memperkenalkan Program New Breed Marketing Entrepreneur (NBME). Program ini merupakan satu program pemasaran dalam talian yang mana pelajar terdiri daripada ahli kelab Myagrosis menjadi penjual semula (reseller) atau ejen dropship yang dilantik untuk mempromosi produk usahawan Industri Asas Tani (IAT) menerusi portal Agrobazaar Online.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Najid, Nurul Afzan
nurulafzan@uitm.edu.my
Abdul Rahman, Rozeleenda
rozeleenda@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Lembaga Pemasaran Persekutuan (FAMA), Industri Asas Tani (IAT), New Breed Marketing Entrepreneur (NBME)
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120091
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 120091.pdf] Text
120091.pdf

Download (554kB)

ID Number

120091

Indexing

Statistic

Statistic details