Najid, Nurul Afzan and Abdul Rahman, Rozeleenda
(2021)
New Breed Marketing Entrepreneur (NBME): platform perniagaan digital.
Bulletin.
Universiti Teknologi MARA, Terengganu.
Abstract
Berhasrat mengurangkan kebergantungan pelajar terhadap pekerjaan ‘makan gaji’ disamping mewujudkan bidang kerja kepada orang lain mendorong Lembaga Pemasaran Persekutuan (FAMA) memperkenalkan Program New Breed Marketing Entrepreneur (NBME). Program ini merupakan satu program pemasaran dalam talian yang mana pelajar terdiri daripada ahli kelab Myagrosis menjadi penjual semula (reseller) atau ejen dropship yang dilantik untuk mempromosi produk usahawan Industri Asas Tani (IAT) menerusi portal Agrobazaar Online.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Najid, Nurul Afzan nurulafzan@uitm.edu.my Abdul Rahman, Rozeleenda rozeleenda@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Lembaga Pemasaran Persekutuan (FAMA), Industri Asas Tani (IAT), New Breed Marketing Entrepreneur (NBME) |
| Date: | 2021 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/120091 |
