Produk tiruan atau produk asli?

Shaik Alaudeen, Muharratul Sharifah (2021) Produk tiruan atau produk asli? Bulletin. Universiti Teknologi MARA, Terengganu.

Abstract

Barangan berjenama seringkali menjadi impian bagi semua orang untuk miliki. Barangan berjenama merangkumi pelbagai jenis barangan terdiri dari barangan keperluan bayi, kelengkapan elektrik, kosmetik, pakaian, bag, tudung, produk makanan tambahan dan juga produk lain. Barangan berjenama dikelaskan sebagai barangan mewah kerana harganya mahal dan ia mempunyai golongan pembeli yang mempunyai cara hidup dan fesyen tersendiri serta eksklusif. Barangan berjenama yang menjadi perhatian masyarakat Malaysia terutamanya dalam jenama antarabangsa adalah seperti Adidas, Nike, Chanel, Louis Vitton dan tidak kurang jenama tempatan yang di kelaskan sebagai produk berjenama dan mempunyai golongan pembeli ekslusif seperti Duck, Ariani dan Siti Khadijah.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Shaik Alaudeen, Muharratul Sharifah
muharr416@uitm.edu.my
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu
Journal or Publication Title: Info Usahawan
ISSN: 1823-6421
Keywords: Barangan berjenama, Tiruan, Asli
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/119991
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 119991.pdf] Text
119991.pdf

Download (77kB)

ID Number

119991

Indexing

Statistic

Statistic details