Abstract
Barangan berjenama seringkali menjadi impian bagi semua orang untuk miliki. Barangan berjenama merangkumi pelbagai jenis barangan terdiri dari barangan keperluan bayi, kelengkapan elektrik, kosmetik, pakaian, bag, tudung, produk makanan tambahan dan juga produk lain. Barangan berjenama dikelaskan sebagai barangan mewah kerana harganya mahal dan ia mempunyai golongan pembeli yang mempunyai cara hidup dan fesyen tersendiri serta eksklusif. Barangan berjenama yang menjadi perhatian masyarakat Malaysia terutamanya dalam jenama antarabangsa adalah seperti Adidas, Nike, Chanel, Louis Vitton dan tidak kurang jenama tempatan yang di kelaskan sebagai produk berjenama dan mempunyai golongan pembeli ekslusif seperti Duck, Ariani dan Siti Khadijah.
Metadata
| Item Type: | Monograph (Bulletin) |
|---|---|
| Creators: | Creators Email / ID Num. Shaik Alaudeen, Muharratul Sharifah muharr416@uitm.edu.my |
| Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
| Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
| Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
| ISSN: | 1823-6421 |
| Keywords: | Barangan berjenama, Tiruan, Asli |
| Date: | 2021 |
| URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/119991 |
