Abstract
Ramai orang menganggap bahawa berniaga ini hanyalah untuk mendapat keuntungan. Apabila sudah untung, itu sudah mencukupi. Tiada penambahbaikan yang perlu dibuat untuk lebih maju dan menganggap tiada keperluan untuk mengembangkan perniagaan. Llopis (2015) daripada www.forbes.com menyatakan bahawa kebanyakan peniaga mahu perniagaan mereka berkembang maju namun hanya segelintir sahaja yang tahu cara yang betul untuk kekal relevan dalam bidang perniagaaan. Lebih 75% perniagaan di Malaysia adalah perusahaan mikro yang sukar untuk bertahan (Bank Negara Malaysia, 2017). Untuk memastikan perniagaan terus berdaya saing, ia bukanlah hanya berlandaskan modal sahaja. Terdapat 6 faktor utama yang harus dititikberatkan oleh para usahawan dalam usaha memampankan perniagaan masing masing
Metadata
Item Type: | Monograph (Bulletin) |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Saad, Zuria Akmal UNSPECIFIED Solat, Naliza UNSPECIFIED |
Contributors: | Contribution Name Email / ID Num. Editor Ahmad, Noorazlina infousahawaneditor@tganu.uitm.edu.my |
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory. Demography > Entrepreneurship. Risk and uncertainty > Malaysia |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Terengganu > Dungun Campus > Malaysia Academy of SME and Entrepreneurship Development (MASMED), UiTM Terengganu |
Journal or Publication Title: | Info Usahawan |
ISSN: | 1823-6421 |
Keywords: | Kemahiran, Mengenali prospek pelanggan |
Date: | 2018 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/119707 |