Berindok dan berkongsi kasih sayang bersama PERYATIM / Abdul Ismail Mohd Jawi

Haji Mohd Jawi, Abdul Ismail (2023) Berindok dan berkongsi kasih sayang bersama PERYATIM / Abdul Ismail Mohd Jawi. Bulletin of School of Information Science, UiTM Sarawak, 1 (1): 9. pp. 15-16. ISSN 3030-5578

Abstract

Program “Berindok dan berkongsi Kasih Sayang bersama PERYATIM” telah berlangsung pada 8 & 9 Julai 2023, bertempat di Kompleks Kebajikan Laila Taib (Peryatim Kuching). Program ini digerakkan oleh 35 orang pelajar semester akhir dibawah seliaan Encik Abdul Ismail Hj Mohd Jawi dan melibatkan penyertaan seramai 60 penghuni peryatim . Selain bagi memenuhi keperluan kerja kursus IMD314 (Extension Services) pelajar semester akhir Diploma Pengurusan Maklumat (IM110), program ini juga bertujuan untuk memberi pendedahan kepada penghuni rumah anak-anak yatim berkenaan pengurusan maklumat serta kepentingan pengurusan maklumat dalam pembelajaran. Antara aktiviti utama yang telah dijalankan adalah menyusun atur semula perpustakaan dan bahan-bahan bacaan supaya lebih terurus, sistematik dan boleh digunakan oleh penghuni Peryatim. Aktiviti dalam kumpulan juga turut diatur sepanjang 2 hari program “Berindok & Berkasih Sayang Bersama Peryatim” ini berlangsung

Metadata

Item Type: Article
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Haji Mohd Jawi, Abdul Ismail
UNSPECIFIED
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
H Social Sciences > H Social Sciences (General) > Study and teaching. Research
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Sarawak > Kota Samarahan Campus > Faculty of Information Management
Journal or Publication Title: Bulletin of School of Information Science, UiTM Sarawak
ISSN: 3030-5578
Volume: 1
Number: 1
Page Range: pp. 15-16
Keywords: program berindok dan berkasih sayang, pengurusan maklumat, PERYATIM
Collections: UiTM Sarawak Publication
Date: 9 July 2023
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/110740
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 110740.pdf] Text
110740.pdf

Download (646kB)

ID Number

110740

Indexing

Statistic

Statistic details