Zon keselesaan terma bagi siswa dan siswi di Institut Teknologi MARA / Patrick Juking, Rizal Omar dan Yusaini Samsudin

Juking, Patrick and Omar, Rizal and Samsudin, Yusaini (1996) Zon keselesaan terma bagi siswa dan siswi di Institut Teknologi MARA / Patrick Juking, Rizal Omar dan Yusaini Samsudin. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Di dalam menentukan zon keselesaan terma, beberapa faktor perlu diketahui dan difahami. Projek ini menerangkan faktor-faktor yang boleh mempengaruhi keadaan bagi mencapai zon keselesaan terma. Kajiselidik untuk menentukan zon keselesan terma ini dijalankan didalam bilik daijah ataupun dewan kuliah tanpa mengira keadaan di luar bilik. Ini kerana, projek ini hanya menentukan keselesaan terma di bilik daijah dan dewan kuliah bagi pelajar-pelajar semasa belajar. Di dalam projek ini kami menggunakan alat-alat seperti pengesan suhu, pengesan kelembapan relatif, pengukur halaju udara, tahap pencahayaan dan pita pengukur. Dalam masa perlaksanaan projek yang singkat ini kami telah mengawal beberapa faktor iaitu aktiviti yang dilakukan oleh pelajar, pakaian pelajar, umur pelajar dan masa bagi mengambil bacaan ataupun data. Hasil kajiselidik daripada sepuluh kelas yang di ambil sebagai sampel, kami telah beijaya mendapatkan satu keputusan yang cukup baik bagi menentukan zon keselesaan bagi pelajar-pelajar di ITM Shah Alam.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Juking, Patrick
UNSPECIFIED
Omar, Rizal
UNSPECIFIED
Samsudin, Yusaini
UNSPECIFIED
Subjects: T Technology > TH Building construction > Details in building design and construction.Including walls, roofs
T Technology > TH Building construction > Protection of buildings. Including protection from dampness, fire, burglary
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Mechanical Engineering
Keywords: Zon, Keselesaaan, Terma, ITM
Date: 1996
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26564
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of PPd_PATRICK JUKING EM 96_5.pdf] Text
PPd_PATRICK JUKING EM 96_5.pdf

Download (322kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

26564

Indexing

Statistic

Statistic details