Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar

Jaafar, Mohd Shahrul Nizam (2015) Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar. Student Project. Faculty of Film, Theatre and Animation, Shah Alam. (Unpublished)

[img] Text
PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf

Download (156kB)

Abstract

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang penonton untuk menonton filem itu. Berdasarkan kajian literatur, terutamanya dari teori-teori dan kajian lepas, pendekatan kaedah kualitatif digunakan semasa menjalankan penyelidikan ini. Kajian ini mencadangkan bahawa penggunaan elemen-elemen pujukan dalam trailer filem bagi menjadikan proses mempromosikan filem mampu merangsang penonton menonton filem yang dipromosikan.

Item Type: Monograph (Student Project)
Creators:
CreatorsID Num.
Jaafar, Mohd Shahrul NizamUNSPECIFIED
Subjects: P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > General special. Including criticism, aesthetics, etc. Film genres. Semiotics. Illusion in motion pictures
P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > Production and direction > Malaysia
Divisions: Faculty of Film, Theatre and Animation
Item ID: 15934
Uncontrolled Keywords: Trailer filem; Medium publisiti; Pemasaran; Trailer filem Polis Evo
Last Modified: 04 Jan 2017 02:33
Depositing User: Staf Pendigitalan 4
URI: http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15934

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year