Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar

Jaafar, Mohd Shahrul Nizam (2015) Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang penonton untuk menonton
filem itu. Berdasarkan kajian literatur, terutamanya dari teori-teori dan kajian lepas, pendekatan kaedah kualitatif digunakan semasa menjalankan penyelidikan ini. Kajian ini mencadangkan bahawa penggunaan elemen-elemen pujukan dalam trailer filem bagi menjadikan proses mempromosikan filem mampu merangsang penonton menonton filem yang dipromosikan.

Metadata

Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf] Text
PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf

Download (156kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

15934

Indexing

Statistic

Statistic details