Jaafar, Mohd Shahrul Nizam
(2015)
Trailer sebagai medium publisiti dan pemasaran: penelitian terhadap trailer filem Polis Evo (2015) / Mohd Shahrul Nizam Jaafar.
[Student Project]
(Unpublished)
Abstract
Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji trailer filem sebagai medium publisiti dalam mempromosikan filem. Skop kajian ini tertumpu pada trailer filem Polis Evo (2015). Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenalpasti elemen-elemen pemujukan yang paling penting dalam trailer filem bagi merangsang penonton untuk menonton
filem itu. Berdasarkan kajian literatur, terutamanya dari teori-teori dan kajian lepas, pendekatan kaedah kualitatif digunakan semasa menjalankan penyelidikan ini. Kajian ini mencadangkan bahawa penggunaan elemen-elemen pujukan dalam trailer filem bagi menjadikan proses mempromosikan filem mampu merangsang penonton menonton filem yang dipromosikan.
Metadata
Item Type: | Student Project |
---|---|
Creators: | Creators Email / ID Num. Jaafar, Mohd Shahrul Nizam UNSPECIFIED |
Subjects: | P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > General special. Including criticism, aesthetics, etc. Film genres. Semiotics. Illusion in motion pictures P Language and Literature > PN Literature (General) > Motion pictures > Production and direction > Malaysia |
Divisions: | Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Film, Theatre and Animation |
Keywords: | Trailer filem; Medium publisiti; Pemasaran; Trailer filem Polis Evo |
Date: | 2015 |
URI: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15934 |
Download
Text
PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf
Download (156kB)
PPb_MOHD SHAHRUL NIZAM JAAFAR FF 15_5.pdf
Download (156kB)
Digital Copy
Digital (fulltext) is available at:
Physical Copy
Physical status and holdings:
Item Status: