Minda Kaunseling : Bil. 3 Mac 2016 : Cara gaya pembelajaran dan kaitannya dengan pencapaian akademik / Hjh Siti Aluyah Mohd Ali

Mohd Ali, Siti Aluyah (2016) Minda Kaunseling : Bil. 3 Mac 2016 : Cara gaya pembelajaran dan kaitannya dengan pencapaian akademik / Hjh Siti Aluyah Mohd Ali. Minda Kaunseling (3). pp. 1-2. (Submitted)

Abstract

Setiap pelajar di Universiti pasti ingin mencapai kecemerlangan akademik. Pencapaian akademik yang baik turut juga diinginkan oleh ibubapa dan pensyarah yang mendidik mereka. Terdapat berbagai faktor yang menyumbang kepada pencapaian akademik pelajar. Antara faktorfaktor yang telah dikenalpasti ialah sikap, kedudukan sosio-ekonomi, kelengkapan kemudahan belajar, tabiat, motivasi pelajar, keadaan persekitaran, kualiti pengajaran serta faktor kecerdasan. Bass dan Greary (1996) menyatakan salah satu cara menentukan prestasi atau kecekapan seseorang individu menguasai atau mempelajari ilmu adalah dengan mengenalpasti cara gaya pembelajarannya.

Download

[img] Text
AJ_MINDA KAUNSELING BIL 3 MAC 16.pdf

Download (2MB)

Metadata

Item Type: Article
Creators:
CreatorsID Num.
Mohd Ali, Siti AluyahUNSPECIFIED
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > Learning. Learning strategies > Malaysia
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education > Student affairs services. Student personnel administration > Student guidance and counseling
L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA
Divisions: Student Affairs Office > Career and Counseling Center
Journal or Publication Title: Minda Kaunseling
Number: 3
Page Range: pp. 1-2
Item ID: 14614
Uncontrolled Keywords: Pembelajaran, akademik, kaunseling, ekspo, UiTM
URI: http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14614

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year