Satu kefahaman tentang HIV dan AIDS di kalangan pelajar-pelajar tingkatan satu sekolah menengah rendah: tumpuan di Sekolah Menengah Benut, Pontian / Abd. Jabar Othman and Jaziah Shahar

Othman, Abd. Jabar and Shahar, Jaziah (1996) Satu kefahaman tentang HIV dan AIDS di kalangan pelajar-pelajar tingkatan satu sekolah menengah rendah: tumpuan di Sekolah Menengah Benut, Pontian / Abd. Jabar Othman and Jaziah Shahar. [Student Project] (Submitted)

Abstract

Kaedah yang digunakan dalam kajian ini adalah secara tinjauan. Objektif yang dinyatakan dalam kajian ini memberi penekanan kepada aspek kefahaman dan kesedaran. Sampel kajian ini terdiri daripada murid-murid tingkatan satu Sekolah Menengah Benut. Pontian. Bilangan murid yang terlibat dalam kajian ialah seramai 100 orang yang terdiri daripada 50 lelaki dan 50 perempuan. Instrumen kajian yang digunakan ialah soalan-soalan kaji selidik. Soalan-soalan kaji selidik ini mengandungi beberapa buah soalan yang bersandarkan pengetahuan dan kefahaman asas mengenai penyakit AIDS. Kaedah analisis data pula dibuat dalam bentuk jadual dan graf, berpandukan soal selidik yang telah dijalankan ke atas murid-murid Tingkatan Satu tersebut Selain daripada itu, dapatan dari temu ramah dengan pihak tertentu juga membantu dalam kajian ini. Keputusan kajian adalah dalam bentuk peratusan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Othman, Abd. Jabar
92423141
Shahar, Jaziah
92729060
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Advisor
Zaidi, llias
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > Learning. Learning strategies > Affective education
R Medicine > R Medicine (General) > Medical education. Medical schools. Research
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Melaka
Programme: Diploma Pentadbiran Awam
Keywords: HIV dan AIDS, aspek kefahaman dan kesedaran, pelajar tingkatan satu
Date: 1996
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/73913
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 73913.pdf] Text
73913.pdf

Download (1MB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

73913

Indexing

Statistic

Statistic details