Perusahaan kecil dan sederhana semasa era pandemik COVID-19: pemasaran media sosial / Masrul Hayati Kamarulzaman

Kamarulzaman, Masrul Hayati (2021) Perusahaan kecil dan sederhana semasa era pandemik COVID-19: pemasaran media sosial / Masrul Hayati Kamarulzaman. Bulletin. Universiti Teknologi MARA Cawangan Negeri Sembilan Kampus Rembau.

Abstract

Pandemik COVID-19 yang telah melanda dunia pada tahun 2020 telah memberikan impak yang besar kepada amalan kehidupan seharian penduduk di dunia. Malah, wabak penyakit ini telah memberikan kesan yang negatif kepada perniagaan terutamanya kepada Perniagaan Mikro serta Perusahaan kecil dan sederhana (PKS). Berikutan dari pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 1.0) yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia pada 18 Mac 2020 hingga 03 Mei 2020 bagi mengawal jangkitan COVID-19, peniaga mikro dan IKS tidak boleh menjalankan perniagaan mereka seperti biasa dan kebanyakan golongan ini telah kehilangan punca pendapatan mereka.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Kamarulzaman, Masrul Hayati
UNSPECIFIED
Subjects: A General Works > AP Periodicals
P Language and Literature > PN Literature (General)
P Language and Literature > PN Literature (General) > Collections of general literature
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan > Rembau Campus > Faculty of Business and Management
Journal or Publication Title: RONA TINTA
ISSN: 2785-9126
Keywords: Perusahaan kecil dan sederhana, Pandemik Covid-19, media sosial
Date: 2021
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/63877
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 63877.pdf] Text
63877.pdf

Download (718kB)

ID Number

63877

Indexing

Statistic

Statistic details