Pembuatan handle motorsikal dengan kaedah tuangan beracuan kekal / Mohd. Hamdan Mohd. Ibrahim and Tengku Md. Nabil Tengku Mustaffa

Mohd. Ibrahim, Mohd. Hamdan and Tengku Mustaffa, Tengku Md. Nabil (1995) Pembuatan handle motorsikal dengan kaedah tuangan beracuan kekal / Mohd. Hamdan Mohd. Ibrahim and Tengku Md. Nabil Tengku Mustaffa. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Pembuatan Handle Molorsikal Dengan Kaedah Penuangan Beracuan Kekal adalah; untuk kegunaan motorsikal TZM. Oleh kerana motorsikal TZM merupakan motorsikal yang terlaris di pasaran pada masa kini maka pihak Jepun telah memberi kepercayaan kepada SIRIM untuk membuat handle tersebut. Walaubagaimanapun dengan perkembangan teknologi yang pesat di negara ini, maka usaha dilakukan oleh pihak SIRIM ini telah membuahkan hasil yang jelas dimana produk tersebut telah mendapat permintaan yang tinggi daripada pelanggan. Dengan kepercayaan yang diberi oleh pihak Jepun maka segala proses seperti rekabentuk acuan, sistem gating, proses penuangan dan proses pemesinan terpaksa dilakukan oleh pihak SIRIM . Alhamdulillah projek ini telah sempurna di jalankan walaupun mengalami pelbagai masalah untuk menyiapkannya pada peringkat permulaan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Mohd. Ibrahim, Mohd. Hamdan
91685520
Tengku Mustaffa, Tengku Md. Nabil
91440968
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Advisor
Abdul Wahab, Nor Ami
UNSPECIFIED
Subjects: T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > Motor vehicles. Cycles > Cycles > Motorcycles
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Mechanical Engineering
Programme: Diploma Kejuruteraan Mekanikal (Perkilangan)
Keywords: Pembuatan model, sifat logam, motorsikal
Date: 1995
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/62354
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 62354.pdf] Text
62354.pdf

Download (187kB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:
On Shelf

ID Number

62354

Indexing

Statistic

Statistic details