Pengalaman pertama membangunkan MOOC Further Differential Equations / Chew Yee Ming

Chew, Yee Ming (2022) Pengalaman pertama membangunkan MOOC Further Differential Equations / Chew Yee Ming. Bulletin. Unit Penerbitan Dan Publisiti JSKM.

Abstract

Seiring dengan pendidikan abad ke-21, kemajuan teknologi yang baru telah memberikan peluang kepada para pendidik untuk mengubah corak pengajaran dan pembelajaran yang lebih menarik dan berkesan. Massive Open Online Courses (MOOC) dijadikan satu platform yang telah diperkenalkan di Malaysia sejak September 2014. MOOC ialah kursus pembelajaran dalam talian yang ditawarkan kepada pelajar dalam dan luar negara secara percuma. Pelajar dapat menyertai kursus atas talian tanpa mengira limitasi tempat, masa dan suasana. Kursus Further Differential Equations menjadi julung kali di UiTM Cawangan Pulau Pinang dibangunkan dengan menggunakan MOOC pada tahun 2021. Kursus tersebut ditawarkan kepada pelajar- pelajar ijazah dalam bidang kejuruteraan awam semester ke-enam. Penghasilan MOOC Further Differential Equations telah berjaya mencapai matlamat PI 13 jabatan iaitu menghasilkan MOOC yang baharu pada tahun 2021.

Metadata

Item Type: Monograph (Bulletin)
Creators:
Creators
Email / ID Num.
Chew, Yee Ming
UNSPECIFIED
Contributors:
Contribution
Name
Email / ID Num.
Advisor
Othman, Jamal
UNSPECIFIED
Subjects: L Education > LG Individual institutions
L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia
L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA > Pulau Pinang
L Education > LG Individual institutions > Asia > Malaysia > Universiti Teknologi MARA
L Education > LG Individual institutions > Asia
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pulau Pinang > Permatang Pauh Campus
Journal or Publication Title: e-Buletin JSKM
ISSN: 2637-0077
Keywords: e-Buletin, Jabatan Sains Komputer & Matematik, UiTM
Date: April 2022
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/59440
Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 59440.pdf] Text
59440.pdf

Download (353kB)

ID Number

59440

Indexing

Statistic

Statistic details