Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin

Kamaruddin, Nur Syakirah (2015) Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin. [Student Project] (Unpublished)

Abstract

Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA
Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan.

Metadata

Edit Item
Edit Item

Download

[thumbnail of 44260.pdf] Text
44260.pdf

Download (1MB)

Digital Copy

Digital (fulltext) is available at:

Physical Copy

Physical status and holdings:
Item Status:

ID Number

44260

Indexing

Statistic

Statistic details