Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin

Kamaruddin, Nur Syakirah (2015) Loan customer experience and repayment behaviours : The case of MARA Kuching / Nur Syakirah Kamaruddin. [Student Project] (Unpublished)

Download

[thumbnail of 44260.pdf] Text
44260.pdf

Download (1MB)

Abstract

Saya memilih kajian mengenai tahap kepuasan peminjam-peminjam Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta corak bayaran balik pinjaman yang dibuat di Pejabat MARA
Negeri Sarawak kerana saya sedang menjalani latihan industri di pejabat MARA Kuching. Kajian ini tertumpu pada kepuasan pelanggan terhadap industry perkidmatan pada sektor perbankan. Dalam sektor perkhidmatan, kepuasan pelanggan adalah berkaitan dengan persepsi dan permintaan perkhidmatan terhadap ruang kerja pejabat dan pekerja syarikat itu sendiri. Tujuan kajian ini dijalankan adalah untuk mengetahui kualiti perkhidmatan syarikat perbankan terhadap kepuasan pelanggan dengan menggunakan cara SERVQUAL mode dan teori Herzberg. Metodologi digunakan termasuk SERVQUAL untuk mengintegrasikan model jurang antara harapan pelanggan dan persepsi perkhidmatan teori Herzberg adalah kaedah digunakan untuk mengenali sikap pekerja dan motivasi untuk menentukan faktor-faktor intrinsik dan ekstrinsik terhadap kepuasan atau ketidakpuasan.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email
Kamaruddin, Nur Syakirah
2013219498
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology > Human behavior. Behaviorism. Neobehaviorism. Behavioral psychology
B Philosophy. Psychology. Religion > BJ Ethics > Individual ethics. Character. Virtue. Including practical and applied ethics, conduct of life, vices, success, ethics for children
H Social Sciences > HG Finance > Credit. Debt. Loans
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Sarawak > Kota Samarahan Campus > Faculty of Business and Management
Programme: Bachelor of Business Administration with Honours (Marketing)
Item ID: 44260
Uncontrolled Keywords: Loan customer experience, Repayment behaviour
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/44260

Fulltext

Fulltext is available at:
  • Koleksi Akses Terhad | PTAR Kampus Samarahan, Sarawak
  • ID Number

    44260

    Indexing


    View in Google Scholar

    Edit Item
    Edit Item