Penggunaan peralatan makmal secara lebih berkesan / Mohd Najib Kasimin and Adnan Bakri

Kasimin, Mohd Najib and Bakri, Adnan (1992) Penggunaan peralatan makmal secara lebih berkesan / Mohd Najib Kasimin and Adnan Bakri. [Student Project] (Unpublished)

Download

[thumbnail of PPd_MOHD NAJIB KASIMIN EM 92_5.pdf] Text
PPd_MOHD NAJIB KASIMIN EM 92_5.pdf

Download (358kB)

Abstract

Projek kami adalah bertajuk 'Penggunaan kelengkapan makmal secara lebih berkesan' yang mana ia adalah lebih merupakan kepada bentuk penyelidikan. Penyelidikan yang lebih kami tumpukan adalah kepada penyelidikan mengenai keberkesanan ujikaji makmal didalam pengajaran pembelajaran ilmu kejuruteraan Mekanikal iaitu samada keberkesanan boleh ditingkatkan lagi atau sebaliknya. Penggunaan ujikaji makmal dalam pengajaran. dan pembelajaran ilmu kejuruteaan seperti yang telah kita ketahui adalah sesuatu yang penting ditekankan dimana ianya mempunyai beberapa matlamat yang khusus seperti yang kami akan terangkan didalam laporan kami ini. Tercetusnya idea kami untuk melakukan penyelidikan ini adalah kerana dewasa ini didapati segelintir pelajar tidak begitu mementingkan ujikaji makmal, apa yang lebih mereka tekankan adalah pelajaran teori. Ini dapat dibuktikan daripada - anggapan-anggapan mereka bahawa ujikaji makmal itu sesuatu yang membebankan mereka dalam menghadapi pelajaran-pelajaran teori dalam kuliah dan membosankan mereka.

Metadata

Item Type: Student Project
Creators:
Creators
Email
Kasimin, Mohd Najib
UNSPECIFIED
Bakri, Adnan
UNSPECIFIED
Subjects: T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > Energy conservation
T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > Machine design and drawing
T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > Machine construction (General)
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Mechanical Engineering
Item ID: 26053
Uncontrolled Keywords: Penggunaan peralatan makmal, Ilmu kejuruteraan
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/26053

Fulltext

Fulltext is available at:
  • UNSPECIFIED
  • ID Number

    26053

    Indexing


    View in Google Scholar

    Edit Item
    Edit Item