Tinjauan masalah pemahaman asas persamaan pembeza di kalangan pelajar kejuruteraan - Satu kajian kes / Daud Mohamad

Mohamad, Daud (2003) Tinjauan masalah pemahaman asas persamaan pembeza di kalangan pelajar kejuruteraan - Satu kajian kes / Daud Mohamad. Gading Jurnal Akademik, 1,2 (8). pp. 65-70. ISSN 0128-5599

Download

[thumbnail of 36986.PDF] Text
36986.PDF

Download (1MB)

Abstract

Satu tinjauan dijalankan kepada sekumpulan 102 orang pelajar diploma kejuruteraan
elektrikal untuk melihat bentuk masalah yang wujud yang menyebabkan pencapaian
mereka di dalam topik persamaan pembeza tidak memuaskan. Daripada tinjauan
didapati bahawa terdapat tiga bentuk masalah yang wujud iaitu yang pertama,
kurang penguasaan di dalam konsep pembezaan, yang kedua, pemahaman konsep
kamiran yang longgar dan yang ketiga, kurang kemahiran dalam memudah
ungkapan aljabar dalam penyelesaian matematik

Metadata

Item Type: Article
Creators:
Creators
Email
Mohamad, Daud
daud@tmsk.uitm.edu.my
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > Performance. Competence. Academic achievement
L Education > LB Theory and practice of education > Higher Education
L Education > LB Theory and practice of education > Educational evaluation
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Pahang > Jengka Campus
Journal or Publication Title: Gading Jurnal Akademik
UiTM Journal Collections: Others > GADING
ISSN: 0128-5599
Volume: 1,2
Number: 8
Page Range: pp. 65-70
Item ID: 36986
Uncontrolled Keywords: Masalah, Pencapaian, Kurang penguasaan, Kurang kemahiran
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/36986

ID Number

36986

Indexing


View in Google Scholar

Edit Item
Edit Item