Kemasukan filem Indonesia dalam industri filem tempatan : kajian keatas teknik promosi Grand Brilliance tahun 2005 / Hartinee Hashim

UNSPECIFIED (2006) Kemasukan filem Indonesia dalam industri filem tempatan : kajian keatas teknik promosi Grand Brilliance tahun 2005 / Hartinee Hashim. [Student Project] (Unpublished)

Download

[thumbnail of PPb_HARTINIEE HASHIM CT 06_5.pdf] Text
PPb_HARTINIEE HASHIM CT 06_5.pdf

Download (0B)

Abstract

Kajian ini adalah untuk melihat teknik promosi yang digunakan untuk mempromosikan filem Indonesia pada tahun 2005 oleh Grand Brilliance Sdn. Bhd. Fokus kajian adalah kepada filem Tentang dia dan Ungu Violet di dalam mempromosikan filem Indonesia ke dalam industri filem tempatan. Menggunakan teori demand dan supply disamping tujuh teknik promosi yang dipraktikkan oleh Grand Brilliance Sdn. Bhd. telah membuktikan bahawa teori demand dan supply serta tujuh teknik promosi, tidak boleh memberi jaminan untuk mencapai tahap box-office yang merujuk kepada filem Tentang dia dan Ungu Violet. Seiringan dengan ini membolehkan pencapaian box-office terhadap filem Tentang dia manakala filem Ungu Violet tidak mencapai box-office yang dipromosikan pada tahun 2005.. Ketujuh teknik promosi harus diseimbangi dengan content cerita yang boleh diterima oleh masyarakat. Walau bagaimanapun sekiranya content cerita tidak bergerak seiring, pencapaian box-office tidak akan tercapai.

Metadata

Item Type: Student Project
Divisions: Universiti Teknologi MARA, Shah Alam > Faculty of Film, Theatre and Animation
Item ID: 18502
Uncontrolled Keywords: Filem Indonesia; Industri filem tempatan; Grand Brilliance
URI: https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/18502

Fulltext

Fulltext is available at:
  • UNSPECIFIED
  • ID Number

    18502

    Indexing


    View in Google Scholar

    Edit Item
    Edit Item